Gorące słowo personalizacja

02.12.2020 11:01:16

Podziel się

Koniec z pisaniem do wszystkich. Klienci mają dość ogólnych i gładkich komunikatów reklamowych, a marki są uzbrojone w coraz więcej narzędzi, które pomagają im precyzyjnie segmentować swoich fanów i personalizować przekazy reklamowe. Personalizacja będzie bardzo gorącym słowem w marketingu w 2021 roku!

Jaki jest cel personalizacji reklamy?

Personalizacja w marketingu to w uproszczeniu dopasowanie treści wyświetlanych użytkownikowi do jego zainteresowań, zarówno na poziomie copy jak i przekazu graficznego. Zabieg ten stosuje się w celu dokładnego targetowania po rzeczywistych preferencjach odbiorcy lub grup o podobnych zainteresowaniach. Warto zaznaczyć, że trend personalizacji jest kluczowy dla digital marketingu i to właśnie odróżnia go w szczególności od tradycyjnych form jak np. reklama telewizyjna.

Nowe podejście wyklucza do tej pory stosowaną masową formę kierowania przekazu reklamowego: bez segmentacji klientów według zainteresowań i potrzeb, danych demograficznych jak płeć czy wiek, a nawet kierowanie po zachowaniu w przestrzeni internetowej. Marketing spersonalizowany to  nieodłączna część strategii marketingowej, a także element pogłębionej analizy danych o tym, jakie informacje użytkownicy zostawiają na stronie internetowej firmy. Wszystko to prowadzi do jednego celu -  tworzyć reklamy, które będą jeszcze bardziej trafne, a co za tym idzie skuteczniejsze.

Kto oczekuje od firm spersonalizowanej reklamy?

W pierwszej kolejności myślimy, że personalizacji przekazów reklamowych oczekują głównie młodzi, jednak po przeprowadzonych badaniach okazuje się, że nie dotyczy to tylko najmłodszego pokolenia. Według raportu Infosys 74% klientów czuje się sfrustrowanych, gdy marki nie dostarczają im zindywidualizowanych treści na stronie. Jednocześnie 63% konsumentów na całym świecie denerwuje się, widząc  ogólne komunikaty reklamowe.

Personalizacja nie dotyczy jednak stricte treści, lecz odbiorców. Marketerzy posiadają wachlarz narzędzi, a więc także możliwości, do analizy zindywidualizowanych doświadczeń. Zaczynając od śledzenia ścieżki klienta poprzez Google Analytics, przez jego ruch na stronie za pomocą HotJar, a kończąc na treściach udostępnianych na forach i social media dzięki narzędziom jak np. Brand24 czy Sotrender. Takiego podejścia biznesowego oczekują fani w mediach społecznościowych marek. Dzięki personalizacji firma może nie tylko zaspokoić potrzebę klienta w postaci zakupu produktu czy usługi, ale także dać wartość dodaną dla swojego biznesu. Klient poczuje się wyróżniony, że Twoja marka skroiła komunikat reklamowy specjalnie dla niego. Pokazuje to, że wiesz czego klient oczekuje i dostarczasz mu to w przystępnej formie. To wielka szansa dla wielu branż, ponieważ rynek jeszcze nie przystosował się do nowych wymagań. Firma stosując personalizację może zdobyć bardzo łatwo przewagę i wyróżnić się na tle konkurencji.

Jeśli jeszcze nie myślałeś jak możesz spersonalizować swój przekaz reklamowy – daj nam koniecznie znać.  Pomożemy dotrzeć z Twoją reklamą dokładnie do Twojej grupy docelowej!

Marta Burchard

Porozmawiaj z nami!

Marta Burchard
Marta Burchard
Digital Specialist