Jak zacząć działać z zimnymi telefonami i mailami?

Podziel się

Kolejny email z jakąś ofertą? Czekałeś na ważny telefon, a zamiast tego dzwonią do Ciebie telemarketerzy?

Cold Calling

W najprostszej formie, rozpoczęcie przygody z zimnymi telefonami, wymaga tylko bazy  danych, telefonu lub komputera ze słuchawkami i produktu bądź usługi, którą chcemy zainteresować odbiorcę.

To na pierwszy rzut oka, ale praktyka wygląda mniej ciekawie. Baza danych powinna  być targetowana pod potencjalne leady, zwiększa to szanse, że natrafimy na odpowiedni moment i rozmówca, nie rozłączy się po 10 sekundach. Ponadto warto mieć przygotowany CRM, w którym będziemy wypełniać informację na  temat szans sprzedaży. Natomiast najważniejszym pytaniem, jakie musisz sobie zadać jest „kto się tym zajmie?”.

Jak każda forma pracy, również do wykonywania zimnych telefonów potrzebni będą  wykwalifikowani pracownicy, którzy będą w stanie obsłużyć leada od początku do końca.

Cold mailing

„Co może być trudnego w wysłaniu maila?”, można by tak pomyśleć, bo faktycznie samo wysłanie wiadomości wymaga tylko naduszenia przycisku „wyślij”. Natomiast cały proces budowania bazy danych, automatyzacji wysyłki, tworzenia treści maksymalizujących otwieralność maili, to już temat zawiły i skomplikowany, wymagający doświadczenia, a mówimy tu często o tysiącach kontaktów z bazy, z której prowadzimy wysyłkę.

Zmarnowanie dwóch tysięcy kontaktów brzmi boleśnie, prawda?

Korzyści

Cold mailing oraz cold calling to formy kampanii marketingowych, więc najważniejszym  aspektem jest KONWERSJA SPRZEDAŻOWA, a jest ona mierzalna i to ogromny atut - jesteśmy w stanie śledzić statystyki kampanii, już od jej rozpoczęcia.

Współczynnik otwarć, kliknięć, konwersji czy rezygnacji oraz ilości pozyskanych leadów, a to tylko garść statystyk, do jakich mamy wgląd w trakcie przeprowadzania kampanii. Działania outbound, czyli bezpośredni kontakt firmy z klientem, w tej formie marketingu to my jako firma wychodzimy do klienta, nie czekając aż trafią oni do nas samodzielnie. Jest to rozwiązanie tym skuteczniejsze, iż jesteśmy w stanie wzbudzić w potencjalnym kliencie zainteresowanie i potrzebę nabycia naszego produktu lub usługi.

Podsumowując

  • Dobrze przeprowadzona kampania cold mailingowa zaprzecza definicji spamu.
  • Rozpoczęcie przygody z tą formą promocji, jest wymagające i wdrożenie nowych procesów zajmuje sporo czasu i środków.
  • Warto wprowadzić działania outboundowe w swojej firmie i aktywnie zdobywać nowych klientów.

Od lat działamy z e-mail marketingiem, posiadamy rozbudowane bazy danych, które są gromadzone od lat i stale aktualizowane. Ponadto nasza ekipa to wykwalifikowany team, posiadający lata doświadczenia wprowadzeniu kampanii marketingowych. Chętnie pomożemy zdobyć Ci nowych klientów!

 

Zadzwoń do nas lub napisz, a przygotujemy dla Ciebie ofertę mailingu skrojoną pod Twoje potrzeby!

Agnieszka Jakubik
Agnieszka Jakubik
Specjalista ds. kluczowych klientów